دوبیتی فاصله

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

 

 

در میانِ من و تو فاصله ها خیلی کمی است

 

مانعی هست ولی دربان آن حجم پری است

 

آنکه در دام و تله افتاده در مرتعِ عشق

 

سر به تسلیم نماید صبرِ آن بیهودگی است

 

***

 

وقتی می بینی دلت آشفته رفته در خیال

 

خبری هست و بیخود قلبِ خونبارت نمال

 

باز کن حرف و سخن با اهلِ درمان و شفاء

 

پاک کن آلودگیها تا بیاساید نهال

 

***

 

آسمانت ابری و در لاک خود ماندن چه سود

 

علتش باید بدانی درد و غمهایت چه بود

 

از دلت باید بپرسی تک و تنها نصفِ شب

 

راز دارت با قناعت راهِ حل را می گشود

 

***

 

بی قراری در دلت جایی ندارد آشکار

 

آه و بی تابی تو بد وعده ی قول و قرار

 

بشکن آن دیوارِ سنگی مانعِ دیدارِ باز

 

وقتی خود جرأت نداری عذرِ  بیهوده نیار

 

***

 

معلوم شده دلهره افتاده به جانت

 

بر هم زده یک دفعه از آن روح و روانت

 

تو می دانی و دانسته ای درد و غمت را

 

دل هست پریشان و چه زیبا نگرانت

 

***

 

گر عاشقِ دیدارِ خدایت به وصالت

 

با راز و نیاز ای جان افزون به جمالت

 

دنیاست و این همسفرانِ راز هستی

 

همتاز بقاء بازدهِ فکر و خیالت

 

***

 

بیهوده نگو عاشقتم مثل بلوری

 

سُر کردی دلت خواب آور سنگ صبوری

 

یک بار تو را دیدم و نادیده تو رفتی

 

غمگین نشستی به  کمین آشفته دوری

 

***

 

پیداست نگردید خزان حرف و بیانم

 

دریاب که من عاشقِ هر شیرین زبانم

 

هر جا که وفا هست صداقت به من آموخت

 

هر جا که خیانت علمدارِ فغانم

 

***

 

به غیر از تو حقیقت دل نبستم

 

شب و روزم به امیدت نشستم

 

نگو باید که خواب آید به چشمات

 

ولی بی خوابی با تو می پرستم

 

***

 

تو می دیدی که من خونبارم امشب

 

تو خوابیدی و من بیدارم امشب

 

شبت خوش باد خواب خوش ببینی

 

نمی دانم چرا پر بارم امشب

 

***

 

خدا من مانده ام خوابم پریده

 

ولی یارم به خوابِ خوش رسیده

 

برو جانم برو آسوده تر باش

 

بنازم بر دلم دردش کشیده

 

***

 

خدایا درد دل دارم فراوان

 

جهان با این بزرگی همچو زندان

 

نه چشمم خواب رفته آرمیده

 

نه روحم شاد دلگیر و پریشان

 

***

 

جاسم ثعلبی (حسّانی)17/05/1399

 

 

 





:: برچسب‌ها:
دوبیتی فاصله ,
:: بازدید از این مطلب : 1391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : پنج شنبه 16 مرداد 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی